5 στοιχεία μιας ιστοσελίδας που μπορούν να επηρεάσουν τις μετατροπές σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα

Γενικά, μετατροπές στις ιστοσελίδες, ονομάζουμε οποιοδήποτε αποτέλεσμα μπορεί να έχει η κίνηση ενός επισκέπτη στην ιστοσελίδα μας. Η πιο συνηθισμένη μετατροπή που παρακολουθούμε στα ηλεκτρονικά καταστήματα, είναι οι αγορές.

Πολύς λόγος έχει γίνει για τις μετατροπές σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και τη σημασία τους, τόσο για την μέτρηση του ROI, όσο και για την αξιολόγηση πληροφοριακών δεδομένων, τα οποία σχετίζονται με την ιστοσελίδα.

Για παράδειγμα, μπορεί ένας επιχειρηματίας να έχει επενδύσει στην διαφήμιση/προώθηση της ιστοσελίδας του, να προσφέρει ένα νέο και ανταγωνιστικό προϊόν σε χαμηλή τιμή, αλλά παρόλα’ αυτά, να μην έχει μετατροπές, δηλαδή πωλήσεις. Ποια άλλη εξήγηση μπορεί να δώσει κάποιος;

Με τη βοήθεια εργαλείων παρακολούθησης της επισκεψημότητας, όπως το Google Analytics, μπορούμε να βρούμε, από ποιες σελίδες εξέρχονται οι επισκέπτες μας, σε ποιες σελίδες παραμένουν περισσότερο χρόνο, σε ποιο banner, link ή button κάνουν κλικ οι περισσότεροι χρήστες, κ.ά.

Μετά την ενδελεχή μελέτη των στατιστικών δεδομένων μας, θα μπορούσαμε εύκολα (;), να καταλήξουμε σε συμπεράσματα, για το τι πραγματικά ευθύνεται και δεν υπάρχουν μετατροπές, δηλαδή πωλήσεις. Δεν είναι λίγες εκείνες οι φορές, που οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι στοιχεία της ιστοσελίδας μας, είναι εκείνα που ευθύνονται για την πρόωρη απώλεια των χρηστών, χωρίς να ολοκληρώσουν κάποια μετατροπή. Παρακάτω παρουσιάζουμε μερικές πρακτικές, που η σωστή διαχείρισή τους, «κρατάει» ή καλύτερα δεν αποτρέπει τους εν δυνάμει πελάτες μας ώστε να προχωρήσουν σε κάποια μετατροπή.

1. Τίτλος σελίδας

Κάθε σελίδα ξεκινάει με έναν τίτλο, ώστε να «περάσει» το μήνυμα στο χρήστη, γιατί το περιεχόμενο που ακολουθεί, είναι σημαντικό για αυτόν. Αν φανταστούμε τον τίτλο μίας ιστοσελίδας, σαν τον τίτλο μίας εφημερίδας, μπορούμε να απαντήσουμε εύκολα στο ερώτημα, τι θα ήταν αυτό που θα μας προσέλκυε το ενδιαφέρον ώστε να διαβάσουμε το υπόλοιπο άρθρο;

2. Η χρήση κενών διαστημάτων

Ένα άλλο στοιχείο που επηρεάζει τον χρήστη είναι η χρήση κενών διαστημάτων. Ψυχολογική μελέτη του πανεπιστημίου Wichita State, έχει δείξει ότι, τα μικρότερα κενά, βοηθούν τον χρήστη να διαβάζει γρηγορότερα και με καλύτερη κατανόηση.

3. Σημαντικές πληροφορίες για την «πρώτη ματιά»

Είναι σημαντικό, στην κορυφή της σελίδας μας να συμπεριλάβουμε εκτός τον τίτλο και άλλες σύντομες πληροφορίες που ενδιαφέρουν τον χρήστη, όπως για παράδειγμα την τιμή, τη φωτογραφία και το κουμπί της αγοράς. Έρευνα έχει δείξει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών, παρατηρούν τις πληροφορίες που υπάρχουν στο πρώτο «φόρτωμα» μίας σελίδας προϊόντος, χωρίς να κάνουν scroll δηλαδή. Άρα, είναι σημαντικό να συμπεριλάβουμε τις σημαντικές πληροφορίες, σε αυτό το πρώτο «κομμάτι» της σελίδας μας.

4. Πολλές επιλογές για τον χρήστη

Οι πολλές επιλογές που δίνονται σε ένα χρήστη μέσα στην ίδια σελίδα, τον καθυστερεί και πολλές φορές τον αποτρέπει από το να πάρει μία απόφαση για να προχωρήσει σε κάποια μετατροπή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σελίδα της Amazon για κάθε προϊόν, καθώς ακόμα και πριν ο χρήστης ολοκληρώσει την αγορά του, πληροφορίες για παρόμοια ή δημοφιλή γενικά προϊόντα, εμφανίζονται στην ίδια οθόνη.

5. Χρήση σωστών εικονιδίων

Τα εικονίδια που χρησιμοποιούνται σε μία ιστοσελίδα, θα πρέπει να βοηθούν στην πλοήγηση τον χρήστη, «δείχνοντάς» του τον σωστό δρόμο. Επίσης εικονίδια που είναι παγκοσμίως αναγνωρίσιμα, βοηθούν περισσότερο ακόμα στην μετάδοση της σωστής πληροφορίας.

 

Τα όσα περιγράψαμε μέχρι τώρα, σε κάθε περίπτωση δεν αποτελούν τον πλήρη οδηγό για την χρηστικότητα ενός ιστοτόπου. Ωστόσο, πρόκειται για γρήγορες παρατηρήσεις, σχετικά με όσα παρατηρούμε κάθε μέρα από την πλοήγησή μας στο διαδίκτυο. Δεν πρέπει εξάλλου να ξεχνάμε, ότι υπάρχουν πολλοί χρήστες εκεί έξω, αρχάριοι ή ακόμα και μέσοι, οι οποίοι με μία σωστή παρουσίαση του προϊόντος μας, ίσως αποτελέσουν τους επόμενους πελάτες μας που θα προσφέρουν νέες μετατροπές.

Comments are closed.