Πως μπορείτε να βελτιστοποιήσετε μία display καμπάνια γρήγορα και εύκολα

Με τον όρο «βελτιστοποίηση καμπάνιας» στο Google Adwords, εννοούμε, τις απαραίτητες εκείνες αλλαγές που πρέπει να γίνουν σε μία καμπάνια, ώστε αυτή να «τρέχει» με το ίδιο budget, προσελκύοντας περισσότερα κλικ οι διαφημίσεις της, σε σχέση με ένα δεδομένο χρονικό διάστημα.

Για παράδειγμα, ξεκινώντας μία display καμπάνια με 20 ευρώ ημερήσιο budget, τις πρώτες μέρες, δεχόμαστε 100 κλικς. Μετά την πρώτη εβδομάδα, ο στόχος μας είναι η ίδια καμπάνια με το ίδιο budget να προσελκύσει περισσότερα από 100 κλικς (και φυσικά δεν εννοούμε 101...). Πως μπορεί να συμβεί αυτό τεχνικά;

Όταν ξεκινάμε μία display καμπάνια στο Adwords, οι χρήστες που κάνουν κλικ στην διαφήμισή μας, προέρχονται από πάρα πολλές (εκατοντάδες ή και χιλιάδες) ιστοσελίδες, τα λεγόμενα placements. Κατά τη διαδικασία της βελτιστοποίησης ένας από τους στόχους μας είναι να βρούμε ποιες από αυτές τις ιστοσελίδες (placements) αποδίδουν καλύτερα, ώστε να κρατήσουμε στην καμπάνια μας μόνο αυτές. Τι σημαίνει ωστόσο, ποιες ιστοσελίδες αποδίδουν καλύτερα;

Η απόδοση μίας ιστοσελίδας, στην οποία εμφανίζεται η καμπάνια μας, μπορεί να μετρηθεί, βάση των conversions, δηλαδή των στόχων που επιτυγχάνει η διαφήμισή μας, π.χ. πωλήσεις. Ωστόσο, το πρόβλημα με αυτή τη μέθοδο είναι, ότι για να μπορεί κάποιος να είναι ακριβής στις αποφάσεις του για το ποια websites πρέπει να κρατήσει, θα πρέπει να κάθε μία από αυτές τις ιστοσελίδες να δεχθούν πολλά κλικς, κάτι το οποίο σημαίνει σπατάλη χρημάτων.

Μία εναλλακτική μέθοδος, που θα μπορούσε να μας βοηθήσει να λάβουμε σωστές αποφάσεις, θα μπορούσε να είναι ο έλεγχος του δείκτη CTR (click through rate). Μέσω του συγκεκριμένου δείκτη, μπορούμε να εντοπίσουμε, σε ποιες ιστοσελίδες περιηγούνται χρήστες που ενδιαφέρονται για το προϊόν/υπηρεσία που διαφημίζουμε. Ακόμα, οι ιστοσελίδες που εμφανίζουν τις διαφημίσεις μας σε μέρος που προσελκύει καλύτερα το βλέμμα του επισκέπτη, συνήθως αποδίδουν υψηλό CTR, άρα πρέπει να διατηρηθούν ενεργές.

Μία ακόμα μέθοδος, βασίζεται σε στατιστικά δεδομένα που μπορούμε να τα αντλήσουμε μέσα από το Google Analytics. Σύμφωνα με αυτή τη μέθοδο, οι δείκτες Bounce Rate (ποσοστό εγκατάληψης) και Average time spent on site (μέσος χρόνος παραμονής στην ιστοσελίδα) μας δείχνουν τις «διαθέσεις» του χρήστη-επισκέπτη.

Για παράδειγμα αν κάποιοι χρήστες «εγκατέλειψαν» την ιστοσελίδα, μόλις την επισκέφθηκαν μετά από ένα κλικ στη διαφήμιση, σημαίνει ότι είχαμε υψηλό ποσοστό bounce rate, άρα η ιστοσελίδα από την οποία προήλθαν αυτοί οι επισκέπτες, έχει χαμηλή ποιότητα επισκεπτών. Επίσης, στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγουμε, όταν οι επισκέπτες που προέρχονται από κάποιο συγκεκριμένο placement, έχουν χαμηλό μέσο χρόνο παραμονής στην ιστοσελίδα μας.

Πως έχουμε πρόσβαση στα παραπάνω στατιστικά δεδομένα;

Η γρήγορη απάντηση, θα μπορούσε να είναι μέσω του Google Analytics, ωστόσο επειδή δεν είναι όλοι οι αναγνώστες μας εξοικειωμένοι με την πλατφόρμα της Google, παραθέτουμε παρακάτω τα βήματα ώστε να αντλήσουμε αυτές τις πληροφορίες. Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια είναι να υπάρχει σύνδεση του λογαριασμού Adwords με το Analytics.

Αφού συνδεσούμε με τον λογαριασμό μας, το Google Analytics ακολουθούμε τα βήματα:

  1. Απόκτηση -> Adwords - > Στόχευση προβολής (Acquisition -> AdWords -> Display Targeting)
  2. Κάτω από το γράφημα, κάνουμε κλικ στο tab «Τοποθετήσεις» (Placements)
  3. Και στη συνέχεια κάνουμε κλικ στις «Αυτόματες Τοποθετήσεις» (Automatic Placements)analytics customers acquisition
  1. Στη συνέχεια θα δούμε μία λίστα με όλα τα placements από τα οποία έχουν προέλθει οι επισκέψεις στην ιστοσελίδα μας, καθώς μέσα σε αυτά εμφανίζεται η διαφήμισή μας. Μία από τις στήλες της παραπάνω λίστας, αναφέρει τον μέσο όρο του Bounce Rate για όλα τα placements.

bounce rate

  1. Κρατώντας αυτό το νούμερο στο μυαλό μας, πηγαίνουμε στο «σύνθετο» (Advanced) και εκεί δημιουργούμε ένα φίλτρο, ώστε να εμφανίσουμε στη λίστα μας μόνο τα placements εκείνα που έχουν Bounce Rate μικρότερο του μέσου όρου που συναντήσαμε προηγουμένως. Μετά την εφαρμογή του φίλτρου, η λίστα μας είναι έτοιμη για διαχείριση!

bounce rate

Τα placements τα οποία μας «προσφέρουν» χαμηλής ποιότητας επισκέπτες, μπορούμε πλέον να τα γνωρίζουμε και να τα εξαιρέσουμε εύκολα μέσα από το Google Adwords ώστε να μην εμφανίζεται σε αυτά η διαφήμισή μας.

Την παραπάνω διαδικασία, θα ήταν χρήσιμο να την επαναλαμβάνουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Comments are closed.